Dinimizin tadı

Cümartesi post yazdım, sonra sildim onu.  Çok şey söylemek istedim ama karışık oldu. 
Ben cevapım parçalamak karar verdim. Ve birkaçtane postlar yazalım inşAllah bu önemli konuda. 


Fayza kardeşim yorum braktı: 


: "latife allah iman kuvveti versin muslumanim diyen insanlara bu kesime bende dahilim.senin gibi videodaki gibi sonradan müslüman olan kardesler daha idrakli,daha heyecanli ve yaptiklari ibadetten daha cok zevk alarak yasiyorlar.videoyu izlerken hissettigin heyecani yarim turkceyle oyle güzel anlatmissinki.ben izledigimde yada baska bir arkadas maasallah müsluman olmus der geceriz.o kadar.bende cok soruyorum kendime neden bu tadi bende kendimde yakalayamiyorum diye.islami aliskanlik haline getirmisiz galiba ondan.biraz karisik yazdim hakkini helal et.sevgilerimle."


Önce Allah razı olsun, kardeşim, söylemek istiyorum. 
Benim görüş anlatmak çalışırım. Benim fena türkçe ile bu zor biraz )))


İslam bu akıl dini. Allah subhana va taala Kuran da diyor ki:


O, sana Kitab'ı indirendir. Onun (Kur'an'ın) bazı âyetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihdir. Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, "Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır" derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar. (Al İmran,7)


Akıl! Gördunuz mu? 
Akıl dinimizda çok önemli. 
Felsefe değil, akıl. İslamda felesefe için yer yoktur.
Akıllı islamda bilgili demek.  İslam bilgi. 
Bu dini oğrenmek lazım. 
İslamda birçok bilimler var, biliyorsunuz değil mi? 


Akıde - inanç. ne inanıyoruz biz. İslamın şartların, imanın şartları. Allah subhana va taala, onun isimler ve sifatlar. Tauhid ve şırk. İhlas ve munafiklık. Bu oğrenmek çok önemli. 
Tauhid dinımizda en önemli. Buyük şırk istamdan insana atar, küçük şirk günahtır hem de kalbı kırletır. 


Fikh- bizim ibadet. 4 tane mezheba göre taharat, namaz, nikah, cenaze...


Adab.


Kuran:tedcvid ve tesfir. Bu konuda bir daha post yazım. Çok önemli birşey. 


Arabca dili


Hadis. Zayıf ve kuvvetlı hadisler, vericilerin zinciri.


Siyer. Perhamber efendimizin (sas) hayatı ve islam tarihi


Bunlar ile çalışırsınız, ibadete tadı gelecek. 


Komşü tatlı getiryor, biz teşekkurler diyoruz, onlar için daha güzel tatlı hazırlıyoruz.


Allah subhana va taala kaç kat bu tatlıdan bize çok daha verdı? İnanılmaz çok şey. 


Ya biz kim? Nasıl kazandık bu mühteşem dünya, bu nurlu çocuklar? 
Biz hiç yapmadık. 


Kibir ve cehalet bu en sevimli şeytanın günahlar! 


Bize Allah subhana va taala gerçek açtı. Şeytanın yalanları gösterdi.
SubhanAllah, sadece oku ve duşün! 

Bize Allah subhana va taala zaman verdi. Ama ne zaman bitecek dünya beli değil. Belki yarın sen ölürsen, belki bugün kıyamet gelecek. SubhanAllah...


Kafırlık hakkında daha bir şey yazım. 
İslamdan çikmak çok kolay. Sadece birtane şaka Allah hakkında yaptın ve sen artık müslüman değilsin. Bu birtane daha sebep, neden islami oğrenmek lazım. 


Bu işi başlamak her gün olur. Hiç önemli değil, kaç sene sen islamda, 30 veya 2. 


Yeninde cuma sohbet gibi oldu.)))  Ben imam değilim, sadece kendimi ne duşünyorum yazıyorum, benim da çok problem var.  Doğru mu yalnış mı yazıyorum, Allahu alım. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adsız için özel. Cevaplıyorum.

DUHA zamanı- bereket zamanı